Република Србија
Основна школа „Душан Поповић“
Дел. Број: 210
11.04.2022.године
БЕЛУШИЋ
На основу одредаба члана 39. Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја („Сл-гласник РС“, бр. 12/2004, 57/2007, 104/2009, 36/2010 и 105/2021) и члана 2. Пословника о раду ШО, Школски одбор, на седници одржаној дана11.04.2022. године
д о н е о ј е,
ИНФОРМАТОР ОСНОВНЕ ШКОЛЕ „ДУШАН ПОПОВЦИЋ“ БЕЛУШИЋ
ЗА 2022. ГОДИНУ
ОСНОВНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ
Информатор издаје Основна школа „Душан поповић“ улица Драгутина Јовановића, Белушић, а на основу члана 39. Закона ослободном приступу информацијама од јавног значаја и Упутства за израду и објављивање информатора о раду државног органа („Сл.гласник РС „ бр. 68/2010 и 10/2022). Електронска адреса школе је http://www.skolabelusic.edu.rs
Oсновна школа Основна школа „Душан Поповић“, Белушић је у складу са Законом о основном образовању и васпитању („Службени гласник РС“бр.55/2013,101/2017,27/2018-др. закон,10/2019 , 6/2020 и 129/2021) васпитно-образовна установа која врши јавна овлашћења, у складу са овим Законом и прописима донетим на основу њега.
Основна школа „Душан Поповић“, Белушић је самостални и функционални правни субјект са издвојеним одељењима у Драгову,Опарићу,Лепојевићу.Превешту,Каленићком Прњавору,Шљивици,Сибници,Калудри,Жупањевцу и Надрљу, који се бави образовном делатношћу .
Основна школа има својство правног лица.
Орган управљања у Школе је Школски одбор. Надлежност Школског одбора је регулисана чланом 119. Закона о основама система побразовања и васпитања („Сл. гласник РС, бр. 88/2017, 27/2018-др. закон, 10/2019, 6/2020 и 129/2021).
Директор руководи радом школе, представља школу и заступа је.
Обавезе Школе су уређене Законом о основама система образовања.
Систем образовања и васпитања мора да обезбеди за сву децу, ученике и одрасле:
- једнако право и доступност образовања и васпитања без дискриминације и издвајања по основу пола, социјалне, културне, етничке, религијске или друге припадности, месту боравка, односно пребивалишта, материјалног или здравственог стања, тешкоћа и сметњи у развоју и инвалидитета, као и по другим основама;
- квалитетно и уравнотежено образовање и васпитање, засновано на тековинама и достигнућима савремене науке и прилагођено узрасним и личним образовним потребама детета, ученика и одраслог;
- образовање и васпитање у демократски уређеној и социјално одговорној установи у којој се негује отвореност, сарадња, толеранција, свест о културној и цивилизацијској повезаности у свету, посвећеност основним моралним вредностима, вредностима правде, истине, солидарности, слободе, поштења и одговорности и у којој је осигурано пуно поштовање права детета, ученика и одраслог;
- усмереност образовања и васпитања на дете и ученика кроз разноврсне облике наставе, учења и оцењивања којима се излази у сусрет различитим потребама ученика, развија мотивација за учење и подиже квалитет постигнућа;
- једнаке могућности за образовање и васпитање на свим нивоима и врстама образовања и васпитања, у складу са потребама и интересовањима деце, ученика и одраслих, без препрека за промене, настављање и употпуњавање образовања и образовање током целог живота;
- оспособљеност за рад ученика и одраслих усклађену са савременим захтевима професије за коју се припремају.
Систем образовања и васпитања својом организацијом и садржајима обезбеђује и:
- ефикасну
сарадњу са породицом укључивањем родитеља, односно старатеља ради успешног
остваривања постављених циљева образовања и васпитања;
- разноврсне облике сарадње са локалном заједницом и широм друштвеном средином како би се постигао пун склад између индивидуалног и друштвеног интереса у образовању и васпитању;
- ефикасност, економичност и флексибилност организације система ради постизања што бољег учинка;
- отвореност према педагошким и организационим иновацијама.
У остваривању принципа, посебна пажња посвећује се:
- адекватној припремљености за школско учење и за прелазак на више нивое образовања и васпитања;
- могућности да ученици и одрасли са изузетним способностима (талентовани и обдарени), без обзира на сопствене материјалне услове имају приступ одговарајућим нивоима образовања и установама, као и идентификацији, праћењу и стимулисању ученика са изузетним способностима, као будућег научног потенцијала;
- могућности да деца, ученици и одрасли са сметњама у развоју и инвалидитетом, без обзира на сопствене материјалне услове имају приступ свим нивоима образовања у установама, а лица смештена у установе социјалне заштите, болесна деца и ученици – остварују право на образовање за време смештаја у установи и током болничког и кућног лечења;
- остваривању права на образовање, без угрожавања других права детета и других људских права.
Циљеви образовања и васпитања
Циљеви образовања и васпитања јесу:
- пун интелектуални, емоционални, социјални, морални и физички развој сваког детета и ученика, у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима;
- стицање квалитетних знања и вештина и формирање вредносних ставова (у даљем тексту: знања, вештине и ставови), језичке, математичке, научне, уметничке, културне, техничке, информатичке писмености, неопходних за живот и рад у савременом друштву;
- развој стваралачких способности, креативности, естетске перцепције и укуса;
- развој способности проналажења, анализирања, примене и саопштавања информација, уз вешто и ефикасно коришћење информационо-комуникационих технологија;
- оспособљавање за решавање проблема, повезивање и примену знања и вештина у даљем образовању, професионалном раду и свакодневном животу;
- развој мотивације за учење, оспособљавање за самостално учење, учење и образовање током целог живота и укључивање у међународне образовне и професионалне процесе;
- развој свести о себи, самоиницијативе, способности самовредновања и изражавања свог мишљења;
- оспособљавање за доношење ваљаних одлука о избору даљег образовања и занимања, сопственог развоја и будућег живота;
- развој кључних компетенција потребних за живот у савременом друштву, оспособљавање за рад и занимање стварањем стручних компетенција, у складу са захтевима занимања, развојем савремене науке, економије, технике и технологије;
- развој и практиковање здравих животних стилова, свести о важности сопственог здравља и безбедности, потребе неговања и развоја физичких способности;
- развој свести о значају одрживог развоја, заштите и очувања природе и животне средине, еколошке етике и заштите животиња;
- развој способности комуницирања, дијалога, осећања солидарности, квалитетне и ефикасне сарадње са другима и способности за тимски рад и неговање другарства и пријатељства;
- развијање способности за улогу одговорног грађанина, за живот у демократски уређеном и хуманом друштву заснованом на поштовању људских и грађанских права, права на различитост и бризи за друге, као и основних вредности правде, истине, слободе, поштења и личне одговорности;
- формирање ставова, уверења и система вредности, развој личног и националног идентитета, развијање свести и осећања припадности држави Србији, поштовање и неговање српског језика и свог језика, традиције и културе српског народа, националних мањина и етничких заједница, других народа, развијање мултикултурализма, поштовање и очување националне и светске културне баштине;
- развој и поштовање расне, националне, културне, језичке, верске, родне, полне и узрасне равноправности, толеранције и уважавање различитости.
Општи исходи и стандарди образовања и васпитања
Општи исходи образовања и васпитања резултат су целокупног процеса образовања и васпитања којим се обезбеђује да ученици стекну знања, вештине и вредносне ставове који ће допринети њиховом развоју и успеху, развоју и успеху њихових породица, заједнице и друштва у целини.
Систем образовања и васпитања мора да обезбеди све услове да ученици постижу опште исходе, односно буду оспособљени да:
- усвајају и изграђују знање, примењују и размењују стечено знање;
- науче како да уче и да користе свој ум;
- идентификују и решавају проблеме и доносе одлуке користећи критичко и креативно мишљење;
- раде ефикасно са другима као чланови тима, групе, организације и заједнице;
- одговорно и ефикасно управљају собом и својим активностима;
- прикупљају, анализирају, организују и критички процењују информације;
- ефикасно комуницирају користећи се разноврсним вербалним, визуелним и симболичким средствима;
- ефикасно и критички користе науку и технологију, уз показивање одговорности према свом животу, животу других и животној средини;
- схватају свет као целину повезаних система и приликом решавања конкретних проблема разумеју да нису изоловани;
- покрећу и спремно прихватају промене, преузимају одговорност и имају предузетнички приступ и јасну оријентацију ка остварењу циљева и постизању успеха.
Остваривање општих исхода образовања и васпитања обезбеђује се укупним образовно-васпитним процесом у оба цилуса образовања, кроз све облике, начине и садржаје рада.
Стандарди образовања и васпитања обухватају:
- опште и посебне стандарде знања, вештина и вредносних ставова ученика и одраслих (у даљем тексту: општи и посебни стандарди постигнућа);
- стандарде знања, вештина и вредносних ставова (у даљем тексту: компетенције) за професију наставника и васпитача и њиховог професионалног развоја;
- стандарде компетенција директора, просветног инспектора и просветног саветника;
- стандарде квалитета уџбеника и наставних средстава;
- стандарде квалитета рада установе.
Стандарди постигнућа јесу скуп исхода образовања и васпитања који се односе на сваки ниво, циклус, врсту образовања, образовни профил, разред, предмет, односно модул.
Општи стандарди постигнућа утврђују се на основу општих исхода образовања и васпитања по нивоима, циклусима и врстама образовања и васпитања, односно образовним профилима.
Посебни стандарди постигнућа утврђују се према разредима, предметима, односно модулима, на основу општих исхода образовања и васпитања и општих стандарда постигнућа.
За ученика коме је услед социјалне ускраћености, сметњи у развоју, инвалидитета и других разлога то потребно, посебни стандарди постигнућа могу да се прилагођавају сваком појединачно, уз стално праћење његовог развоја.
За ученика са изузетним способностима посебни стандарди постигнућа могу да се прилагођавају сваком појединачно, уз стално праћење развоја.
Радно време школе у току васпитно-образовног процеса је у осморазредним школама од 07-15 часова а у издвојеним одељењима од 07- 12 часова
Адреса: ОШ,,Душан Поповић“35263 Белушић
Контакт телефон: 035-8413126
Директор школе: Ненад Мијаиловић 063-404627
За поступање по захтевима за приступ информацијама од јавног значаја надлежан је Директор школе. Лице овлашћено за сарадњу са новинарима и јавним гласилима је директор школе.
ОРГАНИЗАЦИОНА СТРУКТУРА, БУЏЕТ И ОСНОВНА СРЕДСТВА
Организациона структура Основне школе „Душан Поповић“ Белушић утврђена је Правилником о организацији и систематизацији послова и чине је:
1) директор
2) наставно особље,
4) секретар школе
5) шеф рачуноводства,
6) финансијски и рачуноводствени послови,
7) помоћно-техничко особље.
8) стручни сарадници (педагог, библиотека).
Директор
Директор руководи радом Школе. Права и обавезе директора школе утврђена су Статутом школе и Законом о основама система образовања и васпитања.
Наставно особље
Наставно особље обавља образовно-васпитни рад, односно послове који се односе на образовно-васпитни рад у Школи. Наставно особље, у смислу одредаба Правилника, чине наставници разредене наставе, наставник разредне наставе у продуженом боравку и наставници предметне наставе Школе. Наставници изводе наставу и друге облике образовно-васпитног рада у Школи и на даљину, уколико епидемиолошка ситуација и мере надлежних органа то налажу.
Услови које треба да испуњава лице за обављања послова наставника, регулисано је Законом о основама система образовара и васпитања, Правилником о степену и врсти образовања наставника и стручних сарадника у основној школи („Сл. гласник РС-Просветни гласник, бр. 11/2012, 15/2013, 2/2016, 10/2016, 11/2016, 2/2017, 3/2017, 13/2018, 11/2019, 2/2020, 8/2020 и 16/2020) и Правилником о степену и врсти образовања наставника који изводе образовно-васпитни рад из изборних предмета у основној школи („Сл. гласник РС-Просветни гласник, бр. 11/2012, 15/2013, 10/2016, 2/2017, 11/2017 и 16/2020).
Послове наставника у Школи може да обавља и приправник – стажиста.
Приправник – стажиста савладава програм за увођење у посао и полагање испита за лиценцу под непосредним надзором наставника који има лиценцу.
Школа и приправник – стажиста закључују уговор о стажирању у трајању од најмање годину, а најдуже две године.
Приправник – стажиста има право да учествује у раду стручних органа без права одлучивања и нема право да оцењује ученике у Школи.
Секретар
Правне послове у Школи обавља секретар.
Секретар мора да има образовање из области правних наука у складу са чланом 140. став 1. Закона о основама система образовања и васпитања и дозволу за рад секретара (у даљем тексту: лиценца за секретара).
Секретар се уводи у посао и оспособљава за самосталан рад савладавањем програма за увођење у посао и полагањем испита за лиценцу за секретара. Секретару – приправнику директор одређује ментора са листе секретара установа коју утврди школска управа.
Секретар је дужан да у року од две године од дана заснивања радног односа положи испит за лиценцу за секретара.
Министарство издаје лиценцу за секретара.
Секретару који не положи испит за лиценцу за секретара у року из става 4. овог члана престаје радни однос.
Секретар који има положен стручни испит за секретара, правосудни или стручни испит за запослене у органима државне управе или државни стручни испит, сматра се да има лиценцу за секретара.
Шеф рачуноводства
За обављање послова шефа рачуноводства може се засновати радни однос са: лицем које испуњава услове сходно Правилнику о организацији и систематизацији послова и да има одговарајуће обрзовање (на студијама у трајању до три године по пропису који је уређивао високо образовање до 10. септембра 2005. године) .
Помоћно-техничко особље
Помоћно-техничке послове у Школи обављају:
- домар/мајстор на одржавању објекта
- куварица
3) сервирка,
4) чистачица,
Стручни сарадници
Послове стручних сарадника у Школи обављају:
- педагог
- психолог
3)библиотекар
Број извршилаца и опис послова
Директор
Директор обавља послове руковођења и друге послове, у складу са законом и Статутом Школе.
Послове директора обавља један извршилац.
Наставно особље
Број извршилаца на пословима наставника утврђује се годишњим планом рада Школе за сваку школску годину.
Код Послодавца постоје следеће врсте послова наставника:
- наставник разредне наставе;
- Наставник разредне наставе у продуженом боравку
3) наставник предметне наставе;
У Школи постоје следећи послови наставника предметне наставе:
1) наставник Српског језика и књижевности,
2) наставник Енглеског језика,
3) Наставник Немачког језика
4) наставник Историје
5) наставник Географије
6) наставник Математике,
7) наставник Физике,
8) наставник Хемије,
9) наставник Биологије,
10) наставник Физичког и здравственог васпитања,
11) наставник Технике и технологије,
12) наставник Музичке културе,
13) наставник Ликовне културе,
14) наставник Грађанског васпитања,
15) наставник Верске наставе
16) наставник Информатике и рачунарства
17). наставник Домаћинства.
18) наставник Чувари природе
Наставник разредне наставе
Посао разредне наставе обавља 16 извршилаца.
Наставник разредне наставе:
-изводи разредну наставу и друге облике образовно-васпитног рада у одељењу првог образовног циклуса, ради остваривања циљева основног образовања и васпитања и стандарда постигнућа;
-учествује у спровођењу испита ученика;
– обавља послове одељењског старешине;
– израђује планове рада;
– припрема се за извођење наставе и других облика образовно-васпитног рада и о томе води евиденцију;
– сарађује с родитељима ученика;
– води прописану евиденцију о образовно-васпитном раду и ученицима;
– дежура према утврђеном распореду;
– учествује у раду органа Школе;
– стручно се усавршава;
-обавља и друге послове по налогу директора, у складу са законом, подзаконским актом, општим актом Школе и уговором о раду.
Наставник предметне наставе
Посао наставника предметне наставе обавља 27 извршилаца.
Наставник предметне наставе:
-изводи предметну наставу и друге облике образовно-васпитног рада у одељењу у првом и/или другом образовном циклусу ради остваривања циљева основног образовања и васпитања и стандарда постигнућа;
-обавља послове одељењског старешине;
-учествује у спровођењу испита ученика;
-израђује планове рада;
-припрема се за извођење наставе и других облика образовно-васпитног рада и о томе води
евиденцију;
-сарађује с родитељима ученика;
-води прописану евиденцију о образовно-васпитном раду и ученицима;
-дежура према утврђеном распореду;
-учествује у раду органа Школе;
-стручно се усавршава;
-обавља и друге послове по налогу директора, у складу са законом, подзаконским актом, општим актом Послодавца и уговором о раду.
Наставник разредне наставе у продуженом боравку
Посао наставника разредне наставе у продуженом боравку обавља 1 извршилац.
Наставник у продуженом боравку:
- остварује садржаје образовно-васпитног рада у продуженом боравку;
- води рачуна о исхрани ученика, стицању радних, хигијенских, културних навика и подстиче ученике на самосталан рад;
- спроводи индивидуализацију и прилагођавање у складу са образовно-васпитним потребама ученика;
- планира, припрема и остварује образовно-васпитни рад и активира ученике у слободном времену раднотехничким, производним, хуманитарним, спортским, културно- уметничким, забавним и другим активностима;
- брине о здрављу ученика и предузима превентивне мере ради очувања здравља ученика, васпитава их и чува;
- прати развој ученика и резултате у учењу;
- подстиче ученике на постизање бољих резултата;
- ради унапређивања образовно-васпитне праксе сарађује са породицама ученика;
- води одговарајућу евиденцију и педагошку документацију;
- учествује у раду тимова и органа Послодавца, члан је тима за пружање додатне подршке детету и ученику;
- дежура према утврђеном распореду;
- прати и проучава прописе из делокруга свога рада;
- стручно се усавршава;
- обавља и друге послове по налогу директора и помоћника директора и у складу са законом, подзаконским актом, општим актом и уговором о раду.
Секретар
Посао секретара Школе обавља 1 извршилац.
Секретар установе обавља нормативно-правне и друге правне послове у Школи, и то:
1. стара се о законитом раду Школе, указује директору и школском одбору на неправилности у раду Школе;
2. обавља управне послове у Школи;
3. израђује опште и појединачне правне акте Школе;
4. обавља правне и друге послове за потребе установе;
5. израђује уговоре које закључује Школа;
6. обавља правне послове у вези са статусним променама у Школи;
7. обавља правне послове у вези са уписом деце и ученика;
8. обавља правне послове у вези са јавним набавкама у сарадњи са директором и финансијском службом Школе;
9. пружа стручну помоћ у вези са избором органа управљања у Школи;
10. пружа стручну подршку и координира рад комисије за избор директора Школе;
11. прати прописе и о томе информише запослене;
12. друге правне послове по налогу директора;
Секретар установе има обезбеђен приступ јединственој информационој бази правних прописа.
Шеф рачуноводства
Пoслoвe шeфa рaчунoвoдствa у Шкoли 1 извршилац.
Шeф рaчунoвoдствa oбaвљa слeдeћe пoслoвe:
1. прoвeрaвa испрaвнoст финaнсиjскo-рaчунoвoдствeних oбрaзaцa;
2. врши билaнсирaњe прихoдa и рaсхoдa;
3. врши билaнсирaњe пoзициja билaнсa стaњa;
4. вoди eвидeнциje o рeaлизoвaним финaнсиjским плaнoвимa и кoнтрoлишe примeну усвojeнoг кoнтнoг плaнa;
5. припрeмa и oбрaђуje пoдaткe зa финaнсиjскe прeглeдe и aнaлизe, стaтистичкe и oстaлe извeштaje, вeзaнe зa финaнсиjскo-мaтeриjaлнo пoслoвaњe;
6. припрeмa пoдaткe, извeштaje и инфoрмaциje o финaнсиjскoм пoслoвaњу;
7. прeузимa извoдe пo пoдрaчунимa и врши прoвeру књигoвoдствeнe дoкумeнтaциje кoja je вeзaнa зa oдлив и прилив гoтoвинe;
8. кoнтирa и врши књижeњe;
9. спрoвoди oдгoвaрajућa књижeњa и вoди eвидeнциjу o зaдужeњу и рaздужeњу;
10. врши oбрaчун aмoртизaциje, пoвeћaњa и oтуђeњa oснoвних срeдстaвa;
11. прaти и усaглaшaвa прeлaзнe рaчунe и прeнoс срeдстaвa пo уплaтним рaчунимa сa нaдлeжним држaвним oргaнимa;
12. врши усaглaшaвaњe глaвнe и пoмoћнe књигe пoтрaживaњa пo oснoву принуднe нaплaтe;
13. врши кoнтрoлу књижeњa нa кoнтимa глaвнe књигe и усaглaшaвaњa прeнoсa срeдстaвa измeђу пoдрaчунa, приливa и oдливa срeдстaвa пo извoримa;
14. води помоћне књиге и евиденције и усаглашава помоћне књиге са главном књигом
15. чувa и aрхивирa пoмoћнe књигe и eвидeнциje;
16. сaчињaвa и припрeмa дoкумeнтaциjу зa усaглaшaвaњe пoтрaживaњa и oбaвeзe;
17. припрeмa дoкумeнтaциjу зa oбрaчун и исплaту плaтa, нaкнaдa и других личних примaњa, припaдajућих пoрeзa и дoпринoсa;
18. припрeмa и oбрaђуje дoкумeнтaциjу зa пoслoвнe прoмeнe искaзaнe нa извoдимa рaчунa;
19. води благајну и евиденцију зарада;
20. разврстава и води архиву извода и документације о извршеним уплатама;
21. припрема документацију за новчане уплате и исплате;
22. исплаћује новац, обрачунава боловања, обавља плаћања по закљученим уговорима;
23. припрема податке за израду статистичких и других извештаја о зарадама
Помоћно-техничко особље
Домар–мајстор
Пoслoвe дoмaрa обавља 6.3 извршилаца.
Домар/мајстор на одржавању:
1. обавља прегледе објекта, врши контролу исправности инсталација, противпожарних система, уређаја, опреме, апарата и средстава;
2. обавља електричарске,водоинсталатерске, браварске, столарске, грађевинске, молердско-фарбарске и сличне послове, послове ложача, као и друге радове одржавања и поправки;
3. припрема објекте, опрему и инсталације за рад;
4. обавештава надлежне службе о уоченим неправилностима у објекту или већим кваровима на системима и инсталацијама;
5. пушта опрему или постројења у рад и зауставља на крају оперативног рада или у случају поремећаја или квара;
6. прати параметре рада и подешава опрему и постројења;
7. рукује постројењима у котларници;
8. обавља редовне прегледе објеката, опреме, постројења и инсталација, према плану одржавања;
9. пријављује веће и сложеније кварове и оштећења;
10. чисти и стара се о проходности тротоара испред Школе, дворишта и степеништа за време снежних падавина;
11. ради на текућем одржавању котловских постројења, инсталација и објеката;
14. одговара за постизање одређене температуре просторија школе;
15. свакодневно обилази мокре чворове у просторијама школе ради увида у стање и благовремемо поправљање;
16. свакодневно проверава школске просторије и отклања све опасности које би могле проузроковати несрећу или штету;
17. води евиденцију о кваровима и извршеним поправкама.
Куварица
Пoслoвe сeрвиркe у Шкoли обавља 1.6, извршилaца.
Куварица обавља следеће послове:
- организује и припрема храну у ђачкој кухињи;
- одговоран је за хигијену у кухињи;
- сарађује са лицем које је овлашћено да води рачуна о јеловнику и требовању намирница и осталих потреба за кухињу;
- стара се о инвентару кухиње;
- издаје и сервира храну за ученике у целодневној настави-продуженом боравку;
- учествује у припреми школских манифестација, приредби и културних дешавања у школи;
обавља и друге послове по налогу лица које овласти директор школе или директора
Сервирка
Пoслoвe сeрвиркe у Шкoли обавља 2 извршилaца.
Сервирка:
- организују рад у школској кухињи – прављење јеловника и требовање потребних намирница по нормативу оброка;
- примање намирница и брига о року исправности намирница;
- правилно складиштење намирница, припрема и издавање хране за ученике;
- рукују инвентаром школске кухиње, одржавају га у чистом стању и одговарају за то;
- одржавају чистоћу у трпезарији, кухињи, радним површинама и другим помоћним просторијама;
- за време када кухиња не ради обављају послове радника за одржавање чистоће
- обавља и друге послове по налогу лица које овласти директор школе или директора
Чистачица
Пoслoвe чистачице/чистача у Шкoли обавља 14.53 извршилaцa.
Чистачица:
1) одржава хигијену у просторијама и санитарним чворовима;
2) одржава чистоћу дворишта, травњака испред школе и негује засад у травњаку и цвеће у школској згради;
3) односи смеће до депоније;
4) чисти и стара се о проходности тротоара испред школе, дворишта и степеништа за време снежних падавина;
5) свакодневно проветрава просторије школе;
6) заједно са домаром и наставницима физичког васпитања брину о безбедности и исправности справа у фискултурној сали;
7) пријављује сва оштећења и кварове на инсталацијама и инвентару;
8) обавља курирске послове;
9) дежура, чува опрему, уџбенике и одећу ученика док су у школи;
10) прати стања залиха потрошног материјала и ситног инвентара за потребе одржавања чистоће;
11) обавља и друге послове по налогу директора и секретара
Стручни сарадник психолог
Посао психолога у школи обавља 0.5 извршиоц.
Стручни сарадник психолог Школе:
1. доприноси стварању оптималних услова за развој ученика и унапређивању образовно-васпитног рада;
2. учествује у планирању, програмирању, праћењу и вредновању остваривања образовно-васпитног рада;
3. прати, анализира и подстиче целовит развој ученика;
4. пружа подршку и помоћ наставницима у планирању, припремању и реализацији свих видова образовно-васпитног рада;
5. обавља саветодавни рад са ученицима, родитељима, односно старатељима и запосленима у Школи;
6. пружа помоћ наставницима на праћењу и подстицању напредовања ученика, прилагођавању образовно-васпитног рада индивидуалним потребама ученика, креирању педагошког профила и индивидуалног образовног плана ученика, обавља саветодавни рад са наставницима на основу добијених резултата процене, пружајући им подршку у раду са ученицима, родитељима, личним пратиоцима, педагошким асистентима, подстиче лични и професионални развој наставника;
7. подстиче професионални развој запослених и организује стручно усавршавање у Школи;
8. спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;
9. организује и реализује активности на пружању подршке ученицима, ради постизања социјалне, емоционалне и професионалне зрелости;
10. организује упознавање ученика са ефикасним техникама и методима учења;
11. пружа подршку у изради и развијању индивидуалних образовних планова и сарађује са интерресорном комисијом у процени потреба за додатном образовном, здравственом и/или социјалном подршком ученику;
12. ради у стручним тимовима и органима установе;
13. води прописану евиденцију и педагошку документацију;
14. учествује у изради прописаних докумената Школе;
15. координира и/или учествује у раду тима за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања;
16. врши процењивање деце при упису у први разред и проверу спремности за превремени упис у школу;
17. учествује у структуирању одељења у Школи на основу процењених индивидуалних карактеристика ученика;
18. обавља послове у вези са професионалном оријентацијом ученика уз посебно уважавање индивидуалних снага и потреба за подршком;
19. креира и прилагођава инструменте процене како би дошао до релевантних података о ученицима, узимајући у обзир њихове специфичности у комуникацији, социјалној интеракцији, емоционалном и когнитивном развоју;
20. реализује сарадњу са центром за социјални рад и другим релевантним институцијама, локалном заједницом, стручним и струковним организацијама од значаја за успешан рад Школе;
21. иницира и учествује у истраживањима образовно-васпитне праксе на нивоу Школе.
.
Стручни сарадник педагог
Посао педагога у школи обавља 1 извршиоц.
Стручни сарадник педагог Школе:
1. доприноси стварању оптималних услова за развој ученика и унапређивању образовно-васпитног рада;
2. учествује у планирању, програмирању, праћењу и вредновању остваривања образовно-васпитног рада;
3. прати, анализира и подстиче целовит развој ученика;
4. пружа подршку и помоћ наставницима у планирању, припремању и реализацији свих видова образовно-васпитног рада;
5. обавља саветодавни рад са ученицима, родитељима, односно старатељима и запосленима у Школи;
6. пружа помоћ наставницима на праћењу и подстицању напредовања ученика, прилагођавању образовно-васпитног рада индивидуалним потребама ученика, креирању педагошког профила и индивидуалног образовног плана ученика, обавља саветодавни рад са наставницима на основу добијених резултата процене, пружајући им подршку у раду са ученицима, родитељима, личним пратиоцима, педагошким асистентима, подстиче лични и професионални развој наставника;
7. подстиче професионални развој запослених и организује стручно усавршавање у Школи;
8. спроводи активности у циљу остваривања континуитета додатне подршке при преласку на наредни ниво образовања или у другу установу;
9. организује и реализује активности на пружању подршке ученицима, ради постизања социјалне, емоционалне и професионалне зрелости;
10. организује упознавање ученика са ефикасним техникама и методима учења;
11. пружа подршку у изради и развијању индивидуалних образовних планова и сарађује са интерресорном комисијом у процени потреба за додатном образовном, здравственом и/или социјалном подршком ученику;
12. ради у стручним тимовима и органима установе;
13. води прописану евиденцију и педагошку документацију;
14. учествује у изради прописаних докумената Школе;
15. координира и/или учествује у раду тима за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања;
16. врши процењивање деце при упису у први разред и проверу спремности за превремени упис у школу;
17. учествује у структуирању одељења у Школи на основу процењених индивидуалних карактеристика ученика;
18. обавља послове у вези са професионалном оријентацијом ученика уз посебно уважавање индивидуалних снага и потреба за подршком;
19. креира и прилагођава инструменте процене како би дошао до релевантних података о ученицима, узимајући у обзир њихове специфичности у комуникацији, социјалној интеракцији, емоционалном и когнитивном развоју;
20. реализује сарадњу са центром за социјални рад и другим релевантним институцијама, локалном заједницом, стручним и струковним организацијама од значаја за успешан рад Школе;
21. иницира и учествује у истраживањима образовно-васпитне праксе на нивоу Школе.
Стручни сарадник библиотекар
Посао библиотекара у школи обавља 1 извршилац.
Стручни сарадник библиотекар:
1. води пословање библиотеке;
2. планира, организује и учествује у изради и реализацији програма образовања и васпитања;
3. сарађује са наставницима и стручним сарадницима;
4. руководи радом библиотечке секције;
5. ради на издавању књига, приручника, аудио и видео записа;
6. учествује у организовању и остваривању културне активности и јавне делатности Школе;
7. води фото, видео и другу архиву Школе;
8. сарађује са матичном библиотеком, стручним институцијама и друштвеним окружењем;
9. предлаже набавку књига, часописа, инвентарише, класификује, сигнира и каталогизује;
10. учествује у избору одабраних уџбеника са осталим члановима већа;
11. учествује у раду тимова и органа школе;
12. води педагошку документацију и евиденцију;
13. учествује у изради прописаних докумената Школе.
Подаци о Финансијском плану Школе за 2021. годину су саставни део финансијско књиговодствене документације.
ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
Право на приступ информацијама од јавног значаја у Школи,остварује се на начин и по поступку предвиђеном одредбама Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја („Службени гласник РС“ бр. 120/2004, 54/2007, 104/2009, 36/2010 и 105/21). Захтев за остваривање права на приступ информацијама од јавног значаја је потребно да садржи све елементе предвиђене чланом 15. Закона о слободном приступу инфоремацијама од јавног значаја, као и да не постоје разлози за искључење и ограничење слободног приступа информацијама од јавног значаја, утврђени члановима 9. до 14.Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја. Школа поступа по поднетим захтевима за остваривање права на приступ информацијама од јавног значаја у роковима утврђеним чланом 16. Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја.Увид у документ који садржи тражену информацију је бесплатан а подносилац захтева који захтева копирање документа сноси трошкове копирања и слања.
Информација коју Школа поседује су: записници са седница Школског одбора, Савета родитеља и Наставничког већа, интерни општи акти из надлежности Школе, одлуке, решења, закључци, уговори и други појединачни правни акти.У наведене информације је могуће остварити увид, уз поштовање одговарајућих одредаба Закона о основама система образовања и васпитања и Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја.
Све документоване информације се чувају у архиви Школе, а у припреми је формирање базе података у регистрима који ће као јавне исправе бити доступни трећим лицима.
Председник Школског одбора
Владан Јевтић